Brev:
Får han mme/væske nok?
14. april 2009
Alder:
6 mdr.
Får han mme/væske nok?
Hej Helen.
Jeg har i et stykke tid læst med på sidelinjen, men har nu selv brug for svar på et spørgsmål.
Min søn Mathias er født d. 02.10.08 ved kejsersnit. Han har været flaskebarn fra start, da jeg ikke kunne få nok gang i mælkeproduktionen. Han har døjet med maven og fået lactulose 2 X dagligt, men har trappet ned nu da han får skemad.
Han har aldrig drukket store mængder mme men har nok lagt omkring grænsen, nogen gange lidt under (men vokser og udvikler sig fint). Nu hvor han får skemad er hans indtag af mme jo så blevet mindre og den sidste uges tid er han begyndt at nægte flasken midt om dagen - har også prøvet at give mme eller vand af kop, men det nægter han også på det tidspunkt. Er i tvivl om, om han får væske/mme nok. ( Laver hans grød/mos selv og tilsætter lidt mme).
En plan for dagen ser nogenlunde sådan ud:
7: Havregrød m. frugtmos, vand af kop
9: Flaske med mme ca. 120-180 ml.
9.30- 11/11.30: Lur
12/12.30: Risgrød m. svesker + vand af kop
13.30-14: Flaske med mme 100-150 ml. (er begyndt at nægte - bliver sur)
14/14.30 - 15.30/16.30: Lur
17.30/18.00: Kartoffel/gulerodsmos, vand af kop
20.00: Flaske med mme ca 150-200 ml.
20.30: Godnat
Han sover igennem så han får ikke noget om natten og har ikke gjort det længe.
Glæder mig til at høre dit svar.
Med venlig hilsen
Helle